Monday, November 2, 2009

Sakitnya Cinta Bermadu !!

Cinta itu manis, bermadu itu terlalu pahit. Dimadu secara diam, itu tndanya kamu didusta. Atau apakah kamu sggup menelan hakikat dan rela mengetahui, dengan siapa kamu bermadu? Aduh, smakah rasanya..???

Bila menonton filem Ayat-Ayat Cinta, hatiku cukup tersentuh, jiwa melayang layang berangan. Takut malah ada shja mainan persaan y melanda kuat menghempas ke hati ini. Msej yang disampaikan benar-benar membuat naluri wanitaku terusik dengan keikhlasan watak Aisha juga kesbaran Fahri dalm filem itu. Bila dihubungkait dengan realiti kehidupan kita, pasti ada yang mengharungi nsib yang sebegitu rupa. Ya, itu pasri normal. Bercinta dan dimadukan. Ada yang tidak boleh terima, malah pada saat menonton cerita ini bgaikan meletakkan diriku di tempat Aisha. Mampukah aku berthn dan melihat kemesraan mereka berdua?? Aku rasa aku tdk mampu...kamu..??


Bermadu atau Tidak ? Apa Pilihan Kamu..??
Kamu dimadukan dan kamu tahu pula siapa madumu. Apa perlu kamu lakukan? Nyahkan pendapat teman2, tenangkan fikiran...

PILIHAN 1
Fight For It, Baby!
Kalau jati diri kuat, mpu lwn gelodak rasa, silakan...kamu yakin bisa menang dlm pertempuran merampas kembali keksh hati yang curang itu dan mahu membetulkan apa yang terkurang sblum ini. Jngan brlengah lagi, atur strategi dan taktik bijk menwan kembali hatinya. kalau kamu gmrkan cara halus, trik hatinya perlahan2 agar berpihak kpdmu. Pasti semuanya kembali pd keadaan asl. Tapi klau sudah berusha nmun tdk berhsil, lupakn shja. yang penting kamu berusha.

PLIHAN 2
Ahhh, lupakan shja!
Pasti kmu tk puas hati bukn ditipu sekejam itu. Tiba2 sgla alsn yng diberikan bru2 ini semuanya disbbkan si dia!! Comel sngtkan si dia?? Manja sngtkah si dia?? Apa yang dia ada tp aku tiada?? sudah-sudahlah tu syg. Semuanya tidk akn normal jika kamu msh bndingkan sesma sendri. Ada kelebihan dia, ada juga kelemhan kamu. Ada baik dan bruknya sesuatu kjdian itu. Jika kamu rsa tak mpu berlwn dan tak sggup bermadu, lpskan dia. Teruskan hidupmu walau pelbagai dugaan dan kenangan manis masih segr di jiwa kamu.

PILIHAN 3
Sukarnay Bermadu, Tapi kamu Terpaksa Harungi Jua
Mahu main trik tali? Baiklah kiat mulakan opersi kene mengena skrg! kau skiti aku, ya? nah, rasakan hukman y sma. Sekali kau menipuku, 10 kali aku membalsnya. Alang alang sudah terluka, apa kata kita kenakan dia pula. Berlakon tidk tahu apa-apa, bt bodoh tnpa persaan bia dia rasakan slhnya dan bersa bersalah sehrian. Kebaikan hatimu dengan mengingati segala penipuan dan kecurangannya.

No comments:

Post a Comment