Wednesday, January 12, 2011

persahabatan (;

* kitorg hnya berlima y berdiri terdiri drpd ain, esah, mira, nor, n me

Hanya... seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik... sejam untuk menghargainya... sehari untuk menyayanginya... tapi sepanjang hidup untuk melupakannya ,” bukan sepanjang hidup saja untuk melupakan orang2 yang kita sayangi tapi lebih dari itu, kehilangannya adalah sebahagian dari hidupkita tp apakah kita mampu memperjuangkannya?

seorang teman ataupun sahabat tidak pernah mengenal kata 'melupakan' seorang sahabat tak akan pernah melupakan sahabatnya lagi, tapi mungkin kerana jarak dan waktu yang membuat seseorang sejenak terlupa , dan dlm kesibukan untuk menggapai cita2, sering kali jgk B berfikr Apakah kita akan menjadi sahabat sejati selamanya?”

Seringkali B begitu merindukan waktu di mana kita sering bersama - sama seperti dulu. I know, it sounds cheezy, but it is true. Saat kita boleh berbicara dari hati ke hati, saat kita membela dan menguatkan setiap orang dari kita yang sedang dihadapi pada masalah, saat segalanya terasa begitu mudah selama kita bersama. B merindukan saat – saat itu.
Tapi B juga mengerti apabila suatu hari nanti, semua itu hanya akan menjadi kenangan kita. B pun mengerti apabila nantinya kita berkumpul hanya kerana kenangan masa lalu, kerna manusia memang hidup dengan berpegangan pada kenangan dan takkan mungkin melepaskannya dengan melupakan. Namun jauh di dalam lubuk hati B berharap kita berkumpul bukan hanya sekadar untuk mengenang.

B pernh bpikir, setiap individu dari kita semua memang manusia, manusia yang tidak sempurna, tapi KITA BERLIMA sempurna. Dari antara semua kejadian di dalam hidup B, bersama kalian adalah sesuatu yg tidak pernah membuat B menyesal dan B berpikir, mungkin takkan boleh digantikan. :) Dulu, sekarang, dan selamanya..

mencintai tanpa syarat, berbicara tanpa perhatian, Berilah waktu utk itu , kamu akan memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik.. thx for being my friend !!!

I LOVE U FRIENDS....

No comments:

Post a Comment