Sunday, December 11, 2011

zaman kanak-kanak tetap indah


Assalamualaikum

Setiap manusia dimuka bumi ini sebenarnya tidak lari daripada proses tumbesaran yang menjadikan kita seorang manusia yang dewasa.Daripada menjadi golongan budak hingusan kepada golongan jejaka mahupun gadis sunti yang lawa,kacak dan bergaya sehinggalah ke golongan tua.Inilah yang menjadi resam kehidupan dimana seorang bayi yang comel membesar dan terus membesar sehinggalah ia menjadi seorang dewasa yang berperangai seperti bayi semula "Menjadi tua".

Ntah kenapa hari tuuu ak mari teringat zaman kanak2. mungkin ingin kembali 
ke zaman itu kot. *tetiba lak* zaman yang penuh dengan rasa sedih, perit, gembira, menakutkan dan sebagainya.
dulu dengan sekarang terlalu banyak bezanya. zaman kanak2 apa yang kita mahu semua ibu ayah bagi tapi tengok keperluan tapi sekarang semuan kene beli sendiri..HAHAHA!!

Teringat zaman kanak2 meredah semak samun, mandi sungai, main permainan tradisional yang hampir lupa namanya, pergi sekolah berjalan kaki sejauh 5 KM dan macam-macam pengalaman lagi lah. Teringat juga bulan Ramadhan ketika kanak-kanak dulu memang tak semewah sekarang.

Kanak-kanak zaman sekarang memang jauh berbeza. Mungkin masa dah berubah.

Aku pun pergi cari album lama2, mane tahu kalau jumpa kan dalam almari. tup..tup.. JUMPA!!! 
*meloncak suke*. aku belek2 setiap gambar. wahwaahh. RINDUU yang amat sangat taw!! 

Kalau lah ada jam loceng yang dalam movie omputih tuu yang boleh pusing kembali ke zaman kanak2 dulu, HARUS akulah ornag pertama yang nak buat tawww!! 
*cik farah weehhh sedar diri sikit, sekarang bukannya ada jam loceng yang boleh yang boleh putar masa lahh..muuwaahaha..

Dunia..duniaa.. eehhhh =P farahhh...farahh.. sekarang mana ada sama dengan yang dulu. makin hari makin maju.. tak ada yang mundur lagi.. bagaimana agaknya kalau masa tak berganjak. sama jeaa dulu dan sekarang?? *aahhh, sudah mula fikir yang bukan2* HEHEHE
tapi betul ape, bagaimana rupa agaknyaa?? =??

Terlalu banyak peristiwa yang berlaku zaman kanak2 tapi yang selalu umie cerita aku nie nakal..HAHA.
kisahnya bermulaa satu hari aku ade pergi airport sekali dengan family lah untuk hantar tok sedara aku naik fligt g mana ntah, lupe laaa..*tak tahu pape* HIHIHHEHEE. 

Last aku nampak BELONN. you all tahu ape aku pergi ikut BELONN tuuu, sampai aku sendiri tak sedar cmne leh ade kat penjual BELONN tuuuu... abah sudah kelam kabut bila tahu aku tak ade disisi..HEHEHE.. tapi yang pasti aku tak nangis pun bila xjumpa abah. *mujur jumpakan...HUHU.

Hanya kisah yang ni saje yang tersemat diminda.. *cewahh.. HEHEEE.
OK lahh, nantikan panjang2 entry nie tak siapa nak baca kann..kannn... =P
ini ade gambar yang aku ambik dengan telepon, malas nk scannn.






inilah wajah2 aku zaman kanak2. CUTE KANN!!! *puji diri sendirii. HAHAHA
semua gmabar kat atas aku sendiri tak tahu aku umur berapa!! HUHUHU. =P

No matter what you're going through, remember that life is ALWAYS worth living. Our battle is not finished.

 
take care people
selamat malam
thnx for reading this entry ;'))




No comments:

Post a Comment