Thursday, April 5, 2012

walking in the rain :\


Assalamualaikum :)

Terlalu banyak dugaan yang perlu kita tempuhi untuk berjaya dan kita juga kena pastikan diri kita KUAT dan MAMPU BERTAHAN walau seteruk mana dugaan atau cabaran yang datang dalam hidup kita. saya inginkan kebahagiaan dunia akhirat dan saya telah cuba untuk mengubah diri saya agar tak terlalu naik hangin jika tak tentu pasal dan cube tidak menyakiti hati sesiapa..urmm..

Saya ingin mempertahankan semuanya tapi takdir yang tentukan yang perkara itu pasti akan berlaku dan kita tak boleh lagi elakk sebab ia akan tetap berlaku samaada cepat atau lambat..terlalu banyak kedukaan yang saya berikan pada awak, masih mahu terima lagi ke saya?? bukan keceriaan/kebahagiaan/kegembiraan yang saya penuhi dalam hidup awak tapi kedukaan/kesedihan/kelukaan dan yang pasti luka itu tak mugkin akan sembuh secepat yang mungkin kannnn?? berikan rawatan utk luka awak tuhhh, saya tak pernah memberi ubat tapi menambahkan lgi luka tuuu adalahh! 


credit dari cik dil "BlogKeranaManisnyaEpal"

Mungkin sangat mudah untuk memaafkan semua kesalahan yang dilakukan. Tapi terlalu sulit untuk membangun kembali kepeccayaan yang telah dihancurkan.. jiika penyesalan yang datang dalam diri awak, saya tidak patut muncul lagi dalam episod kehidupan awak untuk yang akan datang.. terlalu kerap berlaku sengketa sejak akhirakhir niee, adakah ini petanda? saya tak salahkan sesiapa, diri saya yang patut diperbetulkann terlebih dahulu..mugkin saya yang berubah? siapa tahu kan.. semua cakap, ape yang dalam hati seseorang tak siapa tahu dan xtahu sejauh mana kasih sayang yang ada utk kita..

Merapu apelah saya niee, ayat lebih kurag aje kannn. cukuplah merapu petangpetang niee! cari jalan penyelesaian untuk setiap masalah yang timbul dan saya akan berikan ia masa untuk berfikir, mgkin dengan memilih saya adalah jalan yang salah, tak siapa tahu kannn.. saya juga berharap semua ini akan berakhir dengan baikbaik.

Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.. Ukirlah senyuman yang paling manis.....kerana selain sedekah.... senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati....ia tidak menyakitkan .....tetapi menjadi penawar hati yang sakit.






Note to myself : Jangan membuat pasanganmu kecewa, apalagi sampai menangis. 



No comments:

Post a Comment