Wednesday, October 24, 2012

24 october 2012

Assalamualaikum :)  



ayat pertama? SubhanaAllah. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah UNTUK SEGALANYA.


" boleh jadi aku tidak punya seperti apa punya mu, kerana itu aku punya erti 'kehidupan bahagia' ku tersendiri "

" aku syukuri setiap pinjaman NYA "

" aku jatuh, aku bangun, aku menangis, aku bangkit, aku tertawa, aku mengenal apa itu erti hidup "

" aku percaya rezeki milik NYA "

" semakin meningkat usia, semakin hampir kematian, semoga amalanku seiringan dengan usia ku "

" andai aku marah itu sayang , andai aku menegur itu kasih "  

" boleh jadi aku kelihatan tidak matang, tetapi kehidupan aku mengajar aku menjadi matang "

" rasa kehilangan, aku mencari sinar NYA "

" aku perlukan kau nanti, yang boleh bimbing aku, yang boleh menjaga aku, yang boleh menegur aku kerana salahku, bukan menyokong silapku dan bilang itu namanya 'sayang' "

" keluarga ku, nyawa ku, nadi ku "

" betul kan aku, tegur lah aku, demi redha Allah SWT "

" aku buat selagi ku mampu, aku teruskan selagi ada dayaku "

" menilai tidak. aku mempelajari manusia "

" bantu aku teman, tunjukki aku jalan sahabat, pimpin aku kepada NYA. doakan aku "

" aku boleh senyum aku boleh sayang aku boleh menjaga semuanya kerana aku percaya hidup ini kita saling saling memerlukan, saling bencikan kejahatan "

" aku tidak mengimpikan yang sempurna, cukup lah yang lebih baik "

" hidup ini milik NYA, setinggi mana kau mendaki, kau mendongak, sentiasa pandang ke bawah, semua pinjaman NYA "

" aku tidak mahukan kehidupan yang terlalu sempurna, cukup lah dengan redha NYA & realiti " 

" selepas ini, InsyaAllah yang terakhir bagiku "


Hidup kita nie macam macam dugaan. Umur tu bukanlah pengukur siapa makan garam yang lebih itu berusia.. yang mengukurnya ialah pengalaman, persekitaran dan persahabatan.. walau sebesar mana pun angka umur kita jika kita semuanya tak akan pernah merubahnya.... hehehe..



Susah senang, Syukur. Nak kebahagiaan, harungi dulu rintangan. 
Bila Percaya ada Tuhan, walau ramai mana dengki cuba jatuhkan, 
Allah naikkan Iman - DenaBahrin



p/s : setiap hari aku ingin menjadi lebih baik, dan kadang kala aku tewas, esok lagi, lusa kembali, kecewa, pimpin aku Ya Allah. biar tidak sempurna, cukup lah supaya lebih baik. Selamat Ulangtahun untuk diri sendiri yang mungkin makin matang dan makin beremosi yang teramat sangatttt..


thanx for reading. xoxoxo

No comments:

Post a Comment