Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah :)

Salam Maal Hijrah 


DOA AKHIR TAHUN HIJRAH
Doa Akhir Tahun  dibaca  3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib  pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata : 

" Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun " 

DOA AWAL TAHUN
Doa Awal Tahun  dibaca 3 kali  selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata : 

" Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan ".

-------------------------------------------------------------------------------------

pejam celik pejam celik, sudah 24 tahun saya bernafas di muka bumi ini. semoga ia tahun yang membawa berkat dan rahmat yang berterusan. Moga dosa2 kita di ampunkan dan diberi hidayah Allah swt. minta ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa, terkeji budi pekerti sepanjang berblog. harapan saya, agar kita sama2 perolehi manfaat dan kebaikkan dari apa jua yang kita lakukan, InsyaAllah. semoga penghijrahan kita akan lebih bermakna dengan pengisian yang baik dan lebih baik.

Lord have mercy on us, forgive us our sins and bless us with your love & guidance, amin.

xoxo ♥

1 comment: