Saturday, December 3, 2011

muzium kuala terengganu


Assalamualaikum

last week aku keluar jejalan dengan someone, ialah dia selalu jeaa sibuk, langsung takde masa nk luangkan masa bersama. plan asal kitaorang sebernanya nak pergi majlis kenduri kawen kawan masa kitorang belajar dekat politeknik dulu tp sudah ubah plan atas sebab2 terentu soo pergi ronda2 bandar kuala terengganu jeaa. taw mane kitaorang pergi... muzium taw!! *die nie kali ke 2 pergi sane* kalau aku nie tak payah cakap lah sudah berkali-kali pergi sane..heheeee.. pada hari tuu kami pergi ada Pameran Arkeologi Terengganu. Pameran itu bermula 25 September sehingga 31 Disember 2011 Pameran Arkeolgi Terengganu juga berlangsung di Galeri Mandalika dengan pengumpulan lebih dari 200 koleksi dan artifak arkeologi di Terengganu dan Malaysia amnya. Perak Man dan Bewah Man antara koleksi yang terdapat dekat sane. pergi sana bolehlah tambahkan pengetahuan yang sudah lame lupe tuuuu. belajar sejarah ckittt.. *kisah sejarah masa belajar dulu sudah lupe* tssk.. sobb.sobb.. ramai jugak yang datang pada hari tuuu.. muzium terengganu masih seperti dulu, tak ade yang berubah ponn. asalnya xboleh ambik gambar dalam muzium tp aku nie mane boleh klu xde gambar.. *curi2 ambik* heheheeee.



rangka manusia zaman neolitik yang ditemui di gua tok bidan pada tahun 1976.   








 Tuanku Abdul rahman Putera Al Haj, Perdana menteri Malaysia sedang berucap di kawasan Pejabat Daerah Kuala Berang, Hulu Terengganu.

kalau ikutkan semua gambar aku nk masukkan tp cukuplah nie. ni pun gmbar curi taw!! pape pon tambahkan ilmu yang sudah lame kita tinggalkan sejak tak sekolah nie.. :p
jika mahu ceritakan kat sini mau x cukup page taw untuk ceritakan sejarah Negeri Terengganu.

p/s : aku bangga menjadi anak jati terengganu!!
selamat malam.
take care.
thnx for reading this entry. :'))



No comments:

Post a Comment