Friday, July 6, 2012

fikir-fikirkan

Assalamualaikum :)

sudah berhabuk blog nie, tiada apa yang nak dikongsi bt masa sekarang..heeee. mogamoga semuanya sihat lah kottt. saya pun baru baik demam, batuk dan selsema :D

kadangkadang kita cakap lebih cepat daripada kita berfikir, dan kita tak maksudkan pun ape yang kita cakap. tapi kita tak boleh anggap semua orang tahu yg kita tak maksudkannye.. mungkin itula sebab kenape selalunye perbuatan kita tu tak sengaja. tapi apeape pun takde siape yg boleh disalahkan kecuali diri kita sendiri. saya tak terkecuali. minta maaf ye kepada siapasiapa yg terasa, mungkin perbuatan saye terhadap awk tu hanye tindak balas atas ape yg awk buat, tapi saya akan cuba bersabar pulak kali ini, janji kepada diri sendiri.

kita boleh patahkan pensel.
kita boleh patahkan kayu.
kita boleh patahkan kerusi.
kita boleh patahkan pembaris.
kita boleh patahkan sudu plastik.

tapi dalam banyakbanyak benda yang kita boleh patahkan, kenape kita pilih untuk patahkan hati orang? kita selalu tak sedar kan ape yg kita buat, tapi selalunye selepas kita buat perkara tu, baru la kita sedar kesan perbuatan tu kat orang lain. dan sebagai kesan kepada kita pulak, rasa bersalah yang tak kurang sehinggalah kita mintak maaf. cuba baca semula, betul kan?


oh ye.kita boleh patahkan gigi jugak tapi tak praktikal lah, nanti gigi tak cukup. hee~


p/s: kadang-kadang kalau satu pihak je yang mencuba, pun tak guna jugak kan?



No comments:

Post a Comment