Saturday, September 6, 2014

Days 249


Assalamualaikum. 

September melakar sejarah duka buatku. Tabahkan hatiku Ya Allah untuk meneruskan hidup dan terus mencapai impian dimasa hadapan.


Melupakan seseorang yang kita sayang bukanlah mudah. Kadangkala hati kuat untuk melangkah pergi, kadangkala hati kita ingin terus hidup dalam kenangan.

Cinta. Bukan mudah melupakan orang yang kita cintai. Tapi kehidupan perlu diteruskan.

Ya, bercakap memang mudah. Tapi tak mustahil kan?

Kehidupan amat perit saya rasakan. Ketika ingin melupakan, ada sahaja kenangan yang menggamit di jiwa.

Terdengar lagu itu, saya teringat dia. Terlihat tempat makan itu, teringat si dia. Aduh, perit sangat bila terpaksa melupakan orang yang kita sayang.

Tapi, saya terfikir sampai bila saya harus begini?

Saya berdoa padaNYA agar diberikan petunjuk. Ketika rindu padanya, saya mengadu pada DIA. Bukan mudah untuk memulihkan hati.

Suatu hari, saya bermuhasabah diri. Menempatkan diri saya pada diri orang lain.

Mungkin juga sekarang belum masa yang sesuai untuk saya bercinta. Insyaallah, jika benar dia jodoh saya, satu hari nanti kami akan dipertemukan semula di waktu yang sesuai. Saya yakin Allah akan memberikan yang terbaik buat saya.

Oleh itu, Hilangnya cinta manusia bukan bermakna saya putus harapan untuk hidup. Pandanglah ia dari sudut positif. Saya pasti dapat menempuhi keperitan ini dengan baik.


"lumpuhkanlah ingatanku, hapuskan tentang dia. 
Ku ingin ku lupakannya."



No comments:

Post a Comment